w Bez kategorii

To, jak jesteśmy postrzegani przez klientów, ma kluczowe znaczenie dla sukcesu naszej firmy. Warto zadbać o dobre opinie wśród konsumentów, by zapewnić sobie zyski oraz rozwijać biznes. Pomoże w tym SERM, czyli budowanie wizerunku osobistego i firmowego. Na czym polega ta strategia i komu się przyda?

Internet przyjmie wszystko

Dzięki powszechnej dostępności internetu, każdy może dziś sprawdzić, jaką opinią cieszy się firma, z której usług zamierza skorzystać, jak również samemu ocenić jej działalność. Jest to bardzo dogodne dla klientów, jednak ma także swoje ciemne strony. Anonimowość w sieci sprawia, że nieuczciwa konkurencja może zamieszczać niepochlebne recenzje i opinie, które rzutują potem na odbiór danej marki. Firmie, która cieszy się złą reputacją, trudniej jest pozyskiwać nowych klientów, co odbija się na realnych zyskach.

W podobnej sytuacji z pomocą przychodzi pozycjonowanie wizerunkowe. Ta strategia SEO ukierunkowana jest na zapobieganie wyświetlaniu w TOP 10 negatywnych opinii o przedsiębiorstwie oraz promowanie treści kształtujących jego dobrą reputację. Przynosi wymierne korzyści: wzmacnia wiarygodność marki, zapewnia spójny wizerunek firmy, jak też pozwala pozyskać lojalnych kontrahentów oraz wykwalifikowanych pracowników.

Dla kogo przeznaczona jest strategia pozycjonowania wizerunkowego?

Na pozycjonowanie wizerunkowe powinny zdecydować się:

  • firmy, które zmagają się ze złym wizerunkiem w sieci,
  • marki, które ze względu na negatywne komentarze i opinie zostały zdewaluowane przez użytkowników internetu,
  • firmy i podmioty, które profilaktycznie chcą zadbać o dobrą reputację,
  • politycy, artyści i wszystkie osoby związane z działalnością publiczną.

Pozycjonowanie wizerunkowe – jak to przebiega?

Proces kształtowania wizerunku w sieci wymaga przygotowania indywidualnej strategii. W ramach SERM specjaliści wykonują szereg działań umożliwiających budowanie dobrej reputacji. Na początek dokonują szczegółowej analizy, śledząc komentarze i opinie internautów na temat działalności klienta, jakie pojawiają się na forach, w mediach społecznościowych oraz w serwisach tematycznych. Istotnym elementem pozycjonowania wizerunkowego staje się także publikowanie tekstów promujących firmę i podkreślających wartości, na jakich opiera swą działalność, a także pozycjonowanie treści, w których kształtuje się pozytywny wizerunek marki. Naturalnie kluczowe jest tu podawanie prawdziwych informacji oraz podkreślanie mocnych stron przedsiębiorstwa. W procesie budowania dobrego wizerunku niezastąpione okazują się także kampanie AdWords oraz marketing szeptany.

Zadbaj o dobrą reputację

Nawet jeśli powierzymy pozycjonowanie wizerunkowe specjalistom, sami także możemy wiele zdziałać w tej kwestii. Reputacja firmy w internecie to ważna rzecz, dlatego nie można lekceważyć opinii klientów. Należy dbać o relacje z użytkownikami, wyrazić wdzięczność za każdą pozytywną ocenę i kulturalnie odpowiedzieć, jeśli pojawiły się jakieś zastrzeżenia. Postępując w ten sposób, pokazujemy, że firma liczy się ze zdaniem klienta, a to również wpływa na to, jak odbierają nas klienci.

 

Polecane posty

Zostaw komentarz

Zacznij pisać i naciśnij Enter, aby wyszukać

SERM